ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل مهریه در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

بر اساس قوانین تصویب شده در کشور ما، زن پس از عقد نکاح، مالک مهریه خود خواهد بود. در خصوص احقاق این حق، قوانین بسیاری تصویب شده اند که برای مطالبه مهریه از شوهر به صورت مستقیم در دادگاه مطرح می شوند. بهترین وکیل مهریه در شیراز به شما کمک می کند که در جریان پرونده مهریه عملکرد بهتری داشته و بهترین راهکارها را برای رسیدگی به پرونده مذکور انتخاب کنید.

مهریه و شرایط مطالبه ی آن

یکی از حقوقی که پس از جاری شدن عقد به زن تعلق می گیرد، مهریه نام دارد. میزان مهریه به صورت توافقی تعیین شده و در روز عقد در سند ازدواج درج خواهد شد. پس از ثبت مهریه، زن می تواند مهریه ی خود را طلب کند و مرد موظف به پرداخت آن است.

اما در سال های اخیر قوانین سفت و سختی برای احقاق حق خانم ها در دادگاه های خانواده تعیین شده اند که برای آگاهی از آن ها باید از خدمات مشاوره بهترین وکیل مهریه استفاده کنید. این حق قانونی در دسته بندی های مهرالمثل، مهر السنه و مهر المتعه پرداخت می شود و نحوه دریافت هر یک متفاوت خواهد بود.

شرایط دریافت مهریه

با استفاده از خدمات بهترین وکیل مهریه در شیراز می توانید، بهترین راهکارها را برای دریافت مهریه و ارائه دادخواست برای مطالبه آن به کار ببرید. در خصوص دریافت مهریه، شرایط تمکین یا عدم تمکین زن مورد توجه قرار نمی گیرد؛ در هر صورت مرد موظف به پرداخت این حق قانونی خواهد بود. برخی از شرایط دریافت مهریه در سال های اخیر به شرح زیر هستند:

  1. در صورتی که در مهریه زن، پول رایج کشور ذکر شده باشد، در زمان دریافت مهریه، میزان آن بر اساس شاخص پول سالانه مشخص خواهد شد. به این ترتیب مبلغی که در گذشته برای مهریه نوشته شده لحاظ نمی شود.
  2. بهترین وکیل مهریه، شرایط عندالاستطاعه یا عندالمطالبه بودن دریافت مهریه را مد نظر قرار می دهد. در مهریه عند الاستطاعه پرداخت مهریه بسته به توان مالی مرد انجام خواهد شد و زن نمی تواند مرد را تحت فشار قرار دهد. اما در روند رسیدگی به مهریه عندالمطالبه، مرد مکلف به پرداخت مهریه بوده و در صورت عدم توان مالی، حکم اعسار از دادگاه دریافت می کند.
  3. در صورتی که ارزش مهریه زیر 20 میلیون تومان باشد، رسیدگی به پرونده در شورای حل اختلاف محل نیز میسر خواهد بود.

شرایط تقسیط مهریه

وکیل مهریه شرایط مربوط به تقسیط مهریه را به نفع موکل خود پیگیری می کند. در برخی از پرونده های مهریه، دادگاه پس از اثبات عدم توانایی مالی مرد، حکم اعسار و تقسیط مهریه را صادر می کند. در این شرایط مستثنیات دین به عنوان اموال مرد توقیف نخواهند شد؛ این موارد شامل اسباب زندگی مرد و ضروریات اولیه او می شوند. پس از ارائه دادخواست مرد، تقسیط بدهی مهریه انجام شده و مبلغی به صورت ماهانه به زن پرداخت می شود.

مطالبه مهریه

شما می توانید از روش های مختلفی برای مطالبه مبلغ مهریه خود اقدام کنید:

  1. شما می توانید از طریق دفاتر ازدواج و طلاق، مهریه خود را مطالبه کنید.
  2. اداره اجرای ثبت هم برای اجرا گذاشتن مهریه خدماتی ارائه می دهد.
  3. اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه نیز یک روش معمول و متداول محسوب می شود.

در صورتی که مهریه زن به صورت عند المطالبه تعیین شده باشد، مرد در زمان اجرا گذاشتن مهریه ممنوع الخروج می شود. در صورتی که مرد اموالی به نام خود داشته باشد، زن پس از درخواست مهریه، اموال مرد را توقیف خواهد کرد.

خدمات وکیل مهریه

بهترین وکیل مهریه در شیراز، خدمات گسترده ای در خصوص رسیدگی به انواع پرونده های مهریه از جمله پرونده های مربوط به طلاق توافقی ارائه می دهد. داشتن دانش و تجربه کافی در این پرونده ها یک شرط اساسی است؛ از این رو استفاده از راهنمایی های یک وکیل باتجربه در جریان کار اهمیت زیادی دارد. وکلای این حوزه تا پایان دریافت مهریه در کنار شما خواهند بود. یک وکیل مهریه ماهر در قدم اول اطلاعات لازم را با صداقت و صراحت در اختیار شما قرار می دهد و سپس با بررسی پرونده، بهترین راهکارهای حقوقی را بر اساس تجارب خود در اختیار شما قرار می دهد.

مهریه عندالمطالبه

Divorce 5

اگر مهریه عندالمطالبه باشد، مرد موظف است به محض درخواست زن آن را پرداخت کند. در این شرایط اگر مرد از پرداخت مهریه اجتناب کند، زن می تواند از حق حبس خود استفاده کرده و تمکین نکند. در این شرایط امکان زندان رفتن برای مرد نیز وجود دارد.

مهریه عند الاستطاعة

Divorce 6

در این حالت زن تنها در حالتی می تواند درخواست پرداخت مهریه کند که مرد توانایی مالی آن را داشته باشد. در غیر این صورت درخواست زن تایید نخواهد شد.

نفقه

Divorce 6

نفقه به معنای حمایت مالی مرد از زن برای تامین مسکن، پوشاک، غذا، اثاثیه منزل و هزینه های درمان زن است. نفقه تنها در صورت عقد دائم الزام پرداخت دارد. البته در شرایطی می تواند پرداخت نفقه واجب نباشد.

حق تصنیف

Divorce 5

یکی از شروطی که به هنگام عقد می تواند معین شود حق تصنیف است. در این صورت در شرایطی که مرد تصمیم به طلاق بگیرد، نیمی از اموالی که در طول مدت ازدواج به دست آورده اند به زن تعلق می گیرد.

نکات مهم در مورد مهریه

به موجب تغییراتی که همه روزه در قوانین حوزه پرونده های خانوادگی و مهریه تصویب می شوند، شرایط گرفتن مهریه نیز با تغییراتی همراه شده است. در این خصوص می توانید از خدمات مشاوره وکیل مهریه استفاده کنید و به بهترین نتیجه در خصوص دریافت مهریه خود دست یابید.

حقوق زن برای دریافت مهریه

وکیل مهریه در شیراز بر اساس تجارب حرفه ای که در این حوزه به دست آورده، بهترین شرایط دریافت مهریه را برای زن مشخص می کند. در خصوص دریافت مهریه، زن از حقوقی بهره مند می شود که برخی از آن ها را در ادامه معرفی می کنیم:

  1. زن می تواند تا زمان پرداخت مهریه از انجام وظایف زناشویی امتناع کند. به این ترتیب حق تمکین در رابطه زناشویی تا زمان دریافت مهریه، از مرد سلب می شود.
  2. زن می تواند بلافاصله پس از جاری شدن عقد نکاح، مهریه خود را مطالبه کند.
  3. به موجب این حقوق قانونی، زن می تواند تا زمان دریافت نفقه تمکین نکند و از حق نفقه هم برخوردار باشد. در زمان استفاده از حق حبس، زوج می بایست نفقه زن را تمام و کمال پرداخت کند.

دریافت مهریه پیش از رابطه زناشویی

اثر طلاق بر مهریه پیش از رابطه زناشویی یکی دیگر از مباحث مورد بحث بهترین وکیل طلاق در شیراز است. بسیاری از زوجین در دوره نامزدی و پیش از رابطه زناشویی به بن بست می خورند! در این شرایط زوج موظف به پرداخت نصف مهریه خواهد بود. این امر در ماده قانونی 1092 مدنی به صراحت مطرح شده و شرایط وقوع طلاق قبل از نزدیکی را مشخص می کند.
وکیل مهریه در خصوص دریافت این حقوق قانونی در کنار موکلین خواهد بود. شما می توانید برای آگاهی از این شرایط دریافت مهریه با این وکلا در تماس باشید و از خدمات مشاوره بهره مند شوید.

شرایط گرفتن مهریه بعد از فوت شوهر

یکی دیگر از پرونده های خاص در رابطه با دریافت مهریه، مربوط به اخذ حقوق زن پس از فوت زوج است. اگر شوهر از خود اموالی به جا گذاشته باشد، بدهی او متوفی به افراد شامل حق مهریه زن نیز می شود و تاریخ فوت زوج مبنای پرداخت مهریه قرار می گیرد.
وکلای این حوزه ضمن ارائه بهترین روش برای گرفتن مهریه بعد از فوت زوج، نحوه دریافت مهریه در صورت فوت زوجه را نیز مشخص می کنند.

بهترین وکیل مهریه در شیراز، در خصوص شرایط وراثتی مهریه زوجه نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد. به موجب قوانین تصویب شده در این حوزه، مهریه به ورثه منتقل خواهد شد. در صورتی که مهریه ای برای زن تعیین شود و وی فوت کند، وراث زن می توانند این حق قانونی را طلب کنند.

قوانین جدید سال 1403 برای گرفتن مهریه

بهترین وکیل مهریه در شیراز، در خصوص قوانین جدیدی که در خصوص این پرونده های حقوقی مشخص شده اند اطلاعاتی در اختیار موکلین قرار می دهد. شرایط گرفتن مهریه در سال های اخیر کمی متفاوت شده که برخی از آن ها را در این بخش بررسی می کنیم:

  1. وکیل مهریه، مهریه را در زمان صدور حکم از مرد مطالبه می کند. در جریان این پرونده روز اقامه دعوا توسط زن ملاک نیست. در صورتی که این پرونده ها را به وکلای این حوزه بسپارید، رسیدگی به امور مربوطه ساده تر خواهد شد.
  2. وکیل مهریه در شیراز در برخی پرونده ها، برای گرفتن مهریه به اجراییات اداره ثبت مراجعه می کند. با این روش کلیه اموال منقول و غیر منقول مرد به همراه حساب های بانکی او مسدود خواهند شد.
  3. زن می تواند از طریق دفتر ازدواج و طلاق دادخواست خود را برای دریافت مهریه ارائه دهد. البته در شرایطی که مبلغ مهریه کمتر از 20 میلیون تومان باشد، بهترین مرجع شورای حل اختلاف است. با مراجعه به بهترین وکیل مهریه و طلاق در شیراز از بهترین شرایط برای گرفتن مهریه استفاده می کنید.

شرایط گرفتن مهریه در عقد موقت

یکی دیگر از پرونده هایی که در حوزه کاری وکیل مهریه مورد توجه قرار می گیرد، شرایط دریافت مهریه در عقد موقت است. اگر در جریان عقد موقت، میزان مهریه زن مشخص شده باشد، زن می تواند پس از جاری شدن صیغه طلاق، مهریه خود را دریافت کند.
بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه مراجعه به دادگاه است؛ اما در شرایطی که مبلغ مهریه کمتر از 20 میلیون تومان باشد در این پرونده ها هم بهترین مرجع، شورای حل اختلاف است. در برخی از پرونده های مربوط به دریافت مهریه، عقد موقت ثبت نشده؛ اما در صورتی که دو شاهد، جاری شدن صیغه طلاق را تایید کنند، زن می تواند برای دریافت مهریه اقداماتی انجام دهد.

نحوه محاسبه میزان مهریه

بهترین وکیل مهریه و طلاق در شیراز در خصوص محاسبه میزان مهریه نیز اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار می دهد. در این زمینه همواره نرخ روز مد نظر قرار می گیرد. در شرایطی که زن در ازای حق طلاق از مهریه و حق حضانت از فرزند و… صرف نظر کند، نیازی به محاسبه مهریه وجود ندارد.
تعیین نرخ مهریه در پرونده هایی که حکم اعسار برای مرد صادر می شود نیز اهمیت دارد. هزینه وکیل برای اعسار مهریه بسیار به صرفه تعیین شده و زوج می تواند با پرداخت کمترین هزینه ها، بهترین نتیجه را در این پرونده ها به دست آورد.

بهترین وکیل مهریه در شیراز ضمن اثبات عدم توانایی مرد برای پرداخت مهریه، نحوه قسط بندی مهریه را بر اساس محاسبات میزان مهریه انجام می دهد. شما می توانید از مهارت های وکیل مهریه برای رسیدن به نتیجه ایده آل خود استفاده کنید.

انواع مهریه

وکیل مهریه در ابتدای مشاوره، شما را با انواع دسته بندی های مهریه و روش رسیدگی به پرونده های مربوط به هر کدام آشنا می سازد:

  1. دسته اول مهریه، مهرالمسمی نام دارد که در زمان عقد در سند ازدواج ذکر می شود و در قانون کشور ما هیچ محدودیتی در خصوص آن وجود ندارد.
  2. وکیل مهریه، به پرونده های مربوط به مهریه متعه نیز رسیدگی کرده و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار موکلین قرار می دهد. این مهریه بسته به توان مالی مرد مشخص می شود. با استفاده از خدمات مشاوره وکیل مهریه، بر قوانین مربوط به این نوع مهریه تسلط بیشتری خواهید داشت.
  3. مهر المثل یکی از پرونده های مهم وکیل مهریه است؛ این مهریه در ابتدای عقد مشخص نمی شود و بعد از عقد در صورت برقراری نزدیکی مشخص خواهد شد.

مشاوره با بهترین وکیل شیراز، سجاد محمدی

پرونده های مهریه همیشه دردسرهای زیادی برای خانم ها دارند؛ از این رو حضور یک وکیل کاردان و باتجربه در خلال پروسه طلاق و مهریه کمک شایانی به پیشبرد اهداف خانم ها می کند.

سجاد محمدی یکی از برترین وکلای پرونده های مربوط به مهریه و طلاق است و با تجربه و مهارت بالا به این امور رسیدگی خواهد کرد. خدمات سجاد محمدی در پرونده های طلاق، مهریه و امور خانوادگی از تضییع حقوق موکلین پیشگیری کرده و بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم می زند.
موکلین به دلیل سابقه حرفه ای و فعالیت طولانی ایشان با اعتماد کامل در جلسات دادگاه حضور می یابند و از قدرت عملکرد این وکیل حرفه ای در طول جلسات بهره می برند. مدارک تحصیلی و گواهینامه های معتبر سجاد محمدی به شما کمک می کند که برای انتخاب بهترین وکیل، هوشمندانه تر عمل کنید.

ویژگی های حرفه ای

  1. بهترین وکیل شیراز سجاد محمدی با اطلاعات بالا و فن بیان قوی به امور مربوط به پرونده شما رسیدگی می کند.
  2. هزینه رسیدگی به پرونده شما بر اساس تعرفه های قانونی موجود تعیین می شود. این شرط اساسی برای انتخاب وکیل است؛اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای می گردید، به نرخنامه ها و تعرفه های مربوط به فعالیت او دقت داشته باشید.
  3. عمل به تعهدات اولیه از ویژگی های حرفه ای سجاد محمدی در روند رسیدگی به پرونده های خانوادگی و امور مهریه است.
  4. صداقت در کلام و عدم ایجاد امید واهی به مراجعین یکی از مهمترین خصایص این وکیل حرفه ای است که سبب جلب اعتماد بسیاری از موکلین شده است.
  5. شما می توانید کلیه اسرار خانوادگی و موضوعات حساس و کلیدی را با ایشان در میان بگذارید. این وکیل با تجربه با حفظ رمز و رازهای موکلین خود بهترین خدمات را در خصوص پرونده مورد نظر ارائه می دهد.

مراحل دادخواست مهریه شیراز

Divorce 2

تنظیم و ارائه دادخواست مطالبه مهریه

Divorce 3

بررسی مدارک و مستندات زوجه توسط دادگاه

Divorce 6

صدور حکم پرداخت مهریه توسط دادگاه

Divorce 4

اجرای حکم پرداخت مهریه توسط اداره ثبت اسناد

شماره وکیل مهریه شیراز

برای تنظیم نوبت جلسه مشاوره با بهترین وکیل مهریه شیراز سجاد محمدی با شماره 09171235873 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

نمی‌توان رقم دقیقی را برای هزینه وکیل برای مهریه در شیراز ذکر کرد. این هزینه به نوع پرونده شما بستگی دارد، و در جلسه مشاوره مشخص می‌شود. برای مشاوره رایگان با بهترین وکیل مهریه شیراز روی لینک بزنید.

وکیل مهریه در شیراز در حل پروندۀ مهریه موکل کمک زیادی است، و کارهای قانونی لازم را با توجه به تبصره‌ها و قوانین حاکم در کشور اجرایی می‌کند. موضوعی که به موفقیت سریع‌تر و ساده‌تر می‌انجامد.

دعاوی خانواده

در هنگام عقد رسمی زوجین قوانینی مطرح و ثبت می شود که اجرای آن ها الزام دارد. مواردی مانند نفقه یا تمکین در این دسته قرار می گیرند. همچنین در صورت درخواست طلاق زوجین نیاز به تصمیم گیری در مورد مواردی مانند حضانت فرزند هست که در این شرایط دعاوی مرتبط با خانواده مطرح می شوند.

بیوگرافی

سجاد محمدی وکیل پایه یک دادگستری شیراز، بیش از ۱۰ سال تجربهٔ وکالت دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی‌ارشد، گرایش حقوق خصوصی است. عضو کانون وکلای دادگستری استان فارس و از داوران رسمی کانون داوران قوهٔ قضاییه نیز هست. و در این سِمت، پیشینه‌ای درخشان دارد. تاکنون وکالت بیش از ۴۰۰۰ پرونده را در دعاوی متعدد و در زمینه‌هایی چون حقوقی، کیفری، خانواده و ثبتی بر عهده گرفته است و در بیش از ۸۵ درصد پرونده‌ها، نتیجه مطلوب موکل خود را به دست آورده است.

سابقه
بیش از 10 سال
تعداد
بیش از 1000 پرونده خانوادگی
پرونده
موفقیت در پرونده 85%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات دعاوی خانوادگی