ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری 

بهترین وکیل خیانت در امانت در شیراز

وکیل خیانت در امانت شیراز

شاید برای شما هم پیش آمده که مالتان را به شخصی بسپارید. و فرد امین به‌طور متقلبانه مال شما را تصاحب کند. و حتی زمانی‌که خواهان استرداد مال باشید، شخص از پس دادن طفره رود یا به کل انکار کند. ازین رو جرم خیانت در امانت اتفاق افتاده است. و شما می‌توانید برای اثبات جرم صورت گرفته، شکایت کنید. به همین منظور برای اثبات سریع‌تر جرم به کمک وکیل خیانت در امانت شیراز نیاز دارید. در ادامه این مطلب از وکیل شیراز، نظرات وکیل خوب شیراز را در رابطه با جرم خیانت در امانت و نحوه شکایت و بررسی پرونده و… بیان کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

 

خیانت در امانت به چه معناست؟

بر اساس ماده 674 قانون هر گاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به کسی داده شود. و فرد مذکور موظف به پس دادن یا مصرف معینی شود. اما شخص به ضرر مالکین یا متصرفین آن‌ها استعمال، تصاحب یا مفقود کند. به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم خواهد شد.

به‌طور کلی به گفته وکیل خیانت در امانت در شیراز ‌ چنانچه شخصی مالک مالی باشد. و آن را به طور امانت به شخص دیگری سپرده باشد. و آن شخص مال را تصاحب کند یا آن را از بین ببرد، مجرم شناخته می‌شود.

 

انواع خیانت در امانت

اثبات خیانت در امانت

برای این‌که اثبات شود جرم خیانت در امانت رخ داده است ابتدا باید رابطه امانی بین مالک و امین مشخص شود. علاوه بر این هر جرمی دارای سه عنصر است که برای تحقق جرم نیاز به هر سه عنصر می باشد و اگر یکی از این سه عنصر وجود نداشته باشد جرم محقق نشده است.

  • عنصر قانونی جرم

به این معنا که عملی که فرد انجام می‌دهد در قانون جرم شناخته شده باشد که طبق گفته های بهترین وکیل خیانت در امانت در شیراز، در خصوص جرم خیانت در امانت می توان به مواد 673 و 674 قانون مجازات اسلامی مراجعه کرد.

  • عنصر مادی جرم

در خصوص عنصر مادی جرم خیانت در امانت قانون فعل‌ هایی همچون تصاحب، استعمال، اتلاف، و مفقود کردن اشاره کرده ‌است که در مطالب قبلی توضیح داده شد.

  • عنصر معنوی جرم

سومین عنصر جرم خیانت در امانت عنصر معنوی آن جرم می‌باشد که عنصر معنوی جرم به سوء نیت مجرم اشاره کرده است. سوء نیت نیز به دو نوع سوء نیت عام و خاص تقسیم می‌شود که پیش از این به آن اشاره کرده‌ایم.

 

مدارک لازم برای اثبات خیانت در امانت

بنابر گفته‌های وکیل برای اثبات خیانت در امانت، برای طرح شکایت خیانت در امانت مدارکی لازم است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • رسید امانی مالی که این رسید متعلق به فرد است و خواهان مطالبه آن از فرد امین است. در واقع هر سندی که نشان دهنده سپردن مال به متهم باشد، مثل وکالت، اوراق قیومت و ولایت، عقود عاریه و سایر موارد
  • سایر مدارک لازم که مراجع مربوطه جهت اثبات حقانیت جرم از فرد مطالبه می کنند.
  • وجود شهود برای اثبات جرم خیانت در امانت
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه، شکواییه خیانت در امانت و مراجعه به دادسرا جهت طرح دعوی

 

نحوه شکایت خیانت در امانت

  1. پس از ارسال شکواییه تنظیمی به دادسرا، ابتدا طرفین را جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع می دهند. (الزامی به شرکت در این جلسات نیست و طرفین می توانند اراده خود مبنی بر تمایل به رسیدگی به دعوا توسط دادسرا را به شورای حل اختلاف اعلام نمایند.)
  2. در صورت عدم حصول صلح و سازش یا تمایل طرفین به رسیدگی به موضوع شکایت، پرونده به دادسرا ارجاع خواهد شد.
  3. دادسرا، برای انجام تحقیقات مقدماتی و بررسی ادله طرفین دعوا اقدام کرده و در صورتی که طی تحقیقات، محرز شود که جرم خیانت در امانت، اتفاق افتاده، اقدام به صدور قرار جلب به دادرسی و ارسال آن برای دادستان می‌کند. درصورت موافقت دادستان، برای فرد متهم، کیفرخواست صادر می‌شود. در صورتی که ادله کافی نباشد یا شاکی اعلام رضایت کند، پرونده با صدور یکی از قرارهای موقوفی تعقیب یا قرار منع تعقیب، در دادسرا مختومه و بایگانی می‌شود.
  4. پس از صدور کیفرخواست، طبق قانون جدید، پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم مجازات جرم خیانت در امانت و تعیین میزان حکم آن، به دادگاه کیفری دو فرستاده می‌شود.

 

وکیل خیانت در امانت در شیراز و مجازات خیانت در امانت

بر اساس آخرین تغییرات قانون مجازات اسلامی، جرم و دادخواست خیانت در امانت جزو جرایم قابل گذشت محسوب می‌شود. و با گذشت شاکی دیگر قابل پیگیری و مجازات نخواهد بود. مجازات حبس این جرم از شش ماه تا سه سال بوده طبق قانون جدید به سه ماه تا یک سال و نیم تقلیل یافته است. با توجه به اینکه این جرم قابل گذشت شده طبق قانون جدید اگر مالک مال ظرف یک سال از تاریخ وقوع جرم خیانت در امانت یا اطلاع از وقوع جرم خیانت، ظرف یک سال شکایت نکند، شکایت بعد از یک سال قابل پیگیری نخواهد بود.

جرم خیانت در امانت قابل گذشت است؟

اگر صاحب مال اقدام به شکایت از فردی کند که مالی را برای امانت به او سپرده بوده و نتواند ادعای خود را اثبات کند، فرد مقابل می‌تواند شکایتی با عنوان افترا (تهمت) به صاحب مال داشته باشد. در صورتی که اثبات شود که شخص مالک با قصد و نیت بد به فرد تهمت وارد کرده است. نحوه اجرای حکم خیانت در امانت از یک ماه تا یک سال حبس به همراه 74 ضربه  شلاق در انتظارش خواهد بود.

هزینه وکیل برای خیانت در امانت

هزینه دادرسی و تعرفه های خدمات قضایی هر ساله در قانون بودجه تصویب شده و مشخص می‌شود. همچنین هزینه رسیدگی دعاوی مالی در شورای حل اختلاف، معادل 5 درصد هزینه دادرسی در محاکم دادگستری است و در دعاوی کیفری و غیرمالی، معادل هزینه دادرسی در محاکم دادگستری است .

مدارک لازم جهت شکایت خیانت در امانت

  1. مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک
  2. تنظیم شکواییه
  3. ارجاع شکواییه ثبت شده ، توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به مرجع صالح رسیدگی به این جرم

مزیت مشورت با وکیل خیانت در امانت

با توجه به مطالبی که تاکنون ذکر شد، خیانت در امانت از جمله جرائم کیفری است که برای رسیدن به مال از دست رفته لازم است مراحلی را طی کرد.  از این ‌رو مشورت با وکیل خیانت در امانت در شیراز می‌تواند کمک به سزایی به شما بکند. به این دلیل که وکیل موفق شیراز با استفاده از تخصص، علم و تجربه‌ای که دارد و همچنین آشنایی با رویه قضایی و طریقه ارائه دادن ادله به قاضی می‌تواند بهترین نتیجه در کمترین زمان برای شما در پی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که از مشاوره رایگان 30 دقیقه‌ای بهترین وکیل دادگستری شیراز آقای سجاد محمدی وکیل پایه یک دادگستری بهره ببرید.

 

شماره وکیل خیانت در امانت شیراز

برای تنظیم نوبت جلسه مشاوره با وکیل خیانت در امانت شیراز سجاد محمدی با شماره 09171235873 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

رسیدگی به جرم خیانت در امانت به دلیل اینکه جرم تعزیری درجه 6 محسوب می‌شود. ابتدا در دادسرای محل وقوع جرم تشکیل و تعقیب شده و سپس با قرار جلب به دادرسی و صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری 2 محل وقوع جرم توسط یک قاضی در شعبه دادگاه کیفری انجام می‌پذیرد.

بله، خیانت در امانت از جرائمی است که پس از گذشت یکسال از تاریخ وقوع جرم مشمول مرور زمان خیانت در امانت می‌شود.

با توجه به قابل گذشت بودن جرم مذکور و ماده ۱۰۶ قانون مجازات اسلامی خیانت در امانت در قانون جدید یک سال است.

دعاوی کیفری

دعاوی این حوزه مربوط به آن دسته از کارهایی است که قانون انجام دادن یا ندادن آن ها را مشخص کرده است. در واقع طرح دعوا در حوزه ی کیفری به معنای درخواست مجازات یا خسارت در برابر نقض قوانین است.

بیوگرافی

سجاد محمدی وکیل پایه یک دادگستری شیراز، بیش از ۱۰ سال تجربهٔ وکالت دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی‌ارشد، گرایش حقوق خصوصی است. عضو کانون وکلای دادگستری استان فارس و از داوران رسمی کانون داوران قوهٔ قضاییه نیز هست. و در این سِمت، پیشینه‌ای درخشان دارد. تاکنون وکالت بیش از ۴۰۰۰ پرونده را در دعاوی متعدد و در زمینه‌هایی چون حقوقی، کیفری، خانواده و ثبتی بر عهده گرفته است و در بیش از ۸۵ درصد پرونده‌ها، نتیجه مطلوب موکل خود را به دست آورده است.

سابقه
بیش از 10 سال
تعداد
بیش از 1000 پرونده خانوادگی
پرونده
موفقیت در پرونده 85%
مقالات دعاوی خانوادگی