ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری 

جزئیات هزینه طلاق توافقی بدون وکیل و با وکیل

هزینه-ی-طلاق-توافقی

پروسه طلاق توافقی همیشه چالش های کمتری نسبت به سایر انواع راهکارهای طلاق به دنبال دارد اما به طور کلی پرونده طلاق توافقی یا غیر توافقی همواره هزینه هایی برای افراد به همراه می آورد. این هزینه ها با حضور وکیل و بدون حضور او رنج متفاوتی دارند. هزینه طلاق بدون حضور وکلای این حوزه اغلب بیشتر است و هزینه طلاق توافقی هم بر عهده زوج و هم بر عهده زوجه خواهد بود. به علاوه در شرایطی که برای ادامه پروسه طلاق از خدمات مشاوره وکیل استفاده نکنید، این پرونده بین 6 تا 9 ماه طول می کشد و سبب اتلاف وقت افراد می شود. در این بخش به سایر جزییات هزینه طلاق توافقی می پردازیم.

هزینه های طلاق توافقی بدون وکیل

هزینه طلاق توافقی بدون حضور وکلای خانواده شامل چند بخش متفاوت هستند. این هزینه ها در طول هر سال تغییر می کنند و باید به نرخ آپدیت شده آن ها دقت داشته باشید. برخی از مهمترین هزینه هایی که در روند رسیدگی به این پرونده ها صرف می شوند به شرح زیر هستند:

  • هزینه های ثبت دادخواست برای طلاق که در سال 1402 تا مبلغ 220 هزار تومان رسید و همچنان افزایش می یابد.
  • هزینه طلاق توافقی برای داوری پرونده که در حدود 80 هزار تومان تعیین می شود.
  • هزینه مشاوره های پروسه طلاق توافقی که به ازای هر نفر تا 80 هزار تومان مشخص شده است.
  • هزینه های دفترخانه و محضر که بسته به محل زندگی افراد و شهر سکونت آن ها متفاوت است. این هزینه ها بین 850 تا ماکزیمم 2 میلیون 500 هزار تومان متفاوت هستند.

در هر پرونده طرفین دعوی در خصوص پرداخت این هزینه ها توافق های لازم را انجام می دهند. گاها هزینه طلاق بین طرفین تقسیم می شود و در برخی موارد یکی از زوجین هزینه ها را به صورت کامل می پردازد.

“پیشنهاد مطالعه: مدارک لازم برای طلاق توافقی

طلاق توافقی با وکیل

هزینه های طلاق توافقی با وکیل

حضور وکیل در جریان طلاق توافقی بیشتر از مزایای مالی برای کاهش زمان این پروسه سودمند خواهد بود. شما می توانید با استفاده از خدمات یک وکیل حرفه ای در کمتر از یک ماه به نتیجه دلخواه خود برسید. هزینه طلاق توافقی زیر نظر این وکلا کمی به صرفه تر است اما شما باید هزینه های خدمات وکیل و جلسات مشاوره مربوط به او را در این فرایند بپردازید. طول مدت پروسه طلاق زیر نظر وکلا بین 10 تا 30 روز تعیین می شود که در مقایسه با زمان بندی طلاق بدون حضور وکیل بسیار کوتاه تر است.
وکلای این حوزه با پیروی از قوانین مربوطه، سریع ترین راهکارهای ثبت طلاق توافقی را به شما می آموزند و از بروز هر گونه مشکل در این رویه پیشگیری می کنند. یکی از مهمترین راهکارها برای پیشبرد پرونده طلاق توافقی، استفاده از وکالت در طلاق به صورت بلاعزل است که در دفترخانه به زوجه داده می شود. این وکالت سرعت عمل فرایند طلاق را به شدت افزایش می دهد و با در دست داشتن آن می توانید در مدت 20 روز پروسه طلاق خود را پشت سر بگذارید. پس از صدور حکم طلاق، زوجین تا 3 ماه فرصت دارند به دفترخانه مراجعه کرده و طلاق خود را ثبت کنند. هزینه طلاق با استفاده از این روش به صرفه تر خواهد بود.

شرایط طلاق توافقی بدون وکیل

اگرچه هزینه وکیل طلاق و استفاده از جلسات مشاوره این وکلا بسیار ناچیز است و روند رسیدگی به پرونده شما را کوتاه تر می کند، اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از این خدمات استفاده کنید، به مراحل زیر برای ادامه رسیدگی به پرونده توجه داشته باشید:

طلاق توافقی از طرف زن

در صورتی که پرونده طلاق را بدون وکیل ادامه دهید، ثبت دادخواست های اولیه بر عهده زن قرار دارد. پس از پرداخت هزینه طلاق و تکمیل مدارک اولیه، باید وارد سایت شده و ثبت نام کنید. سپس جلسات مشاوره بهزیستی برای سازش زوجین برگزار می شود که باید حتما در این جلسات شرکت داشته باشید. بخشی از هزینه طلاق توافقی مربوط به این جلسات مشاوره خواهد بود.

دریافت گواهی غربالگری

بخش بعدی از هزینه طلاق به هزینه های غربالگری پیش از طلاق مربوط می شود که باید توسط زوجه انجام شود. با دریافت گواهی غربالگری و حکم عدم انصراف از طلاق، درخواست طلاق در دفاتر قضایی ثبت خواهد شد.

صدور حکم طلاق

برگزاری جلسه دادگاه

پس از پرداخت هزینه طلاق توافقی برای ثبت نام قضایی و رسیدگی به پرونده، یک پیامک برای هر یک از زوجین ارسال می شود که زمان و مکان دادگاه پرونده در آن مشخص شده است. زوجین باید حتما در این جلسه حضور پیدا کنند و توافقاتی در خصوص مهریه، نفقه، حضانت فرزند و… انجام دهند. پس از ذکر موارد فوق و اعلام توافقات از سوی طرفین پرونده، قاضی حکم طلاق را صادر می کند و کلیه توافقات در این مرحله ثبت می شود.

“پیشنهاد مطالعه: راه های مطالبه ی مهریه + مراحل آن

مراجعه به دفترخانه

بهترین وکیل طلاق در شیراز با در نظر گرفتن بهترین راهکارهای قانونی طلاق، برای کاهش هزینه طلاق توافقی راهکارهای ساده تری ارائه می دهد. اما اگر نتوانستید از خدمات ارزشمند این وکلا استفاده کنید باید چند نوبت در دادگاه و دفترخانه های ثبت اسناد رسمی رفت و آمد داشته باشید. پس از دریافت حکم طلاق از دادگاه نوبت به پرداخت هزینه طلاق توافقی در دفترخانه و ثبت طلاق می رسد. اعتبار این حکم اغلب یک ماه است و افراد در طول این مدت باید طلاق خود را به ثبت برسانند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع هزینه طلاق توافقی در بخش های مختلف و سازمان های مربوطه چند نکته مهم را بررسی کردیم. این هزینه ها در چند بخش اساسی در مراحل دادگاه و ثبت حکم طلاق پرداخت می شوند و رسیدگی به پرونده را ساده تر می کند. اگر از خدمات بهترین وکیل طلاق توافقی شیراز برای پیشبرد اهداف خود در دادگاه های حقوقی استفاده کنید، هم در هزینه های شما صرفه جویی شده و هم پروسه طلاق در زمان بندی کوتاه تری پشت سر گذاشته می شود. به همین خاطر باید حتما به این موارد در جریان پرونده طلاق خود دقت داشته باشید. در این بخش برخی راهکارهای قانونی برای کاهش مدت زمان پروسه طلاق را بررسی کردیم.

5/5 - (1 امتیاز)
بیوگرافی

سجاد محمدی وکیل پایه یک دادگستری شیراز، بیش از ۱۰ سال تجربهٔ وکالت دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی‌ارشد، گرایش حقوق خصوصی است. عضو کانون وکلای دادگستری استان فارس و از داوران رسمی کانون داوران قوهٔ قضاییه نیز هست. و در این سِمت، پیشینه‌ای درخشان دارد. تاکنون وکالت بیش از ۴۰۰۰ پرونده را در دعاوی متعدد و در زمینه‌هایی چون حقوقی، کیفری، خانواده و ثبتی بر عهده گرفته است و در بیش از ۸۵ درصد پرونده‌ها، نتیجه مطلوب موکل خود را به دست آورده است.

سابقه
بیش از 10 سال
پرونده
موفقیت در پرونده 85%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *